"Bo moet Klappe hebben."

Dit is 1 van de ontzettend flauwe woordgrappen die ik ongeveer wekelijks te horen krijg. Laten we het eens gaan hebben over waarom mijn achternaam super kut is.
Toen ik nog in IJsselmuiden woonde, was "Klappe" niet eens de gekste achternaam die er bestond. Het kwam wel vaker voor. Er was een bakker met de naam "Bakkerij Klappe" en niemand die het ook maar een klein beetje gek leek te vinden. Totdat ik naar Raalte verhuisde en ik en mijn broertje de enige Klappes waren in Raalte en omgeving.

Het begon allemaal op de basisschool toen een gek jong met 20 verschillende vormen van autisme over het hele schoolplein schreeuwde: "Hé Bo, moet je Klappe hebben!?" Ik piste zowat in mijn toenmalig super fancy veeeeelstekort spijkerrokje van het lachen - kidding, ik vond het de meest verschrikkelijke kutgrap van de eeuw. Helaas voor mij was ik de enige die er zo overdacht.

Het laatste jaar op de basisschool heb ik niks anders gehoord dan de Klappe die ik moet krijgen en uitdelen. Humor van de bovenste plank, eerlijk waar. Ik heb nog nooit zulke leuke grappen gehoord als toen. Mijn leven was perfect en ik genoot van elke seconde dat ik als Bo Klappe door het leven mocht gaan.

Gelukkig zit ik nu al 5 niet meer op die basisschool en zijn de grappen er niet veel beter op geworden. De meest voorkomende is nog steeds de "Bo moet Klappe hebben"-variant, maar ondertussen heb ik ook al bijnamen als "Klapsie". Er waren nog wel meer grappen maar die ben ik allemaal vergeten en ik heb ook geen zin om er over na te denken.

Ook met mijn voornaam worden ge-wel-dige uitspraken gedaan van een zeer hoog niveau zoals "eBOla".

Naast deze geweldige grappen zijn er natuurlijk ook nog andere whitegirlproblems waar je tegenaan loop als je Bo Klappe heet. Een paar:

1. Wanneer ik alleen de eerste letter van mijn achternaam moet gebruiken (zoals op doelloze vrijetijdsbestedingen als Tinder of zo) staat er Bo K, ofterwijl bok. Jullie willen echt niet weten hoeveel kansloze kuttekoppen me een bericht stuurden op Tinder om me eventjes te vermelden dat er "bok" stond. Alsof dat nog niet duidelijk genoeg was.
2. De tandarts vraagt me nog elke keer of je Bo met 1 of 2 o's schrijft.
3. Ik moet continu mijn achternaam spellen omdat mensen altijd "Klappen" of "Klapper" verstaan.
4. Mensen onthouden altijd mijn achternaam omdat 'ie niet zo vaak voorkomt.
5. Veel mensen noemen me altijd gewoon rustig "Klappe" in plaats van "Bo" omdat ze zich dan eventjes helemaal de lijpe swaggerboy van 0572 voelen.

Om nog even terug te komen op punt 4: ik heb een broertje. Mijn broertje gaat volgend jaar naar dezelfde school als ik. Op school sta ik er bij de leraren om bekend dat ik niet op tijd kan komen en ik m'n bek niet dicht kan houden (en er ook geen zinnig woord uit komt). Mijn broertje en ik zijn de enige Raaltenaren met de achternaam Klappe. Ik denk dat jullie allemaal wel kunnen raden wie er vanaf volgend jaar ontzettend hard de lul is.

En natuurlijk zijn er ook veel ergere namen hoor. Ik was ooit een keer tv aan het kijken en ik zag iemand met de achternaam "Poepjes". Ik vraag me af wat voor zware jeugd deze arme man wel niet heeft gehad. #Cut4Poepjes

Voordat ik deze blogpost afsluit zijn er nog even een paar dingen die ik moet noemen van mezelf en van anderen:

1. Ik en mijn team zijn op het NK Debatteren 24e geworden van de 120 (applaus mag).
2. De volgende mensen wouden in deze blogpost komen dus bijdeze; Koen, Sophie, Marnix en Geoffrey (mijn eerste fan). Alsjeblieft sgats jullie fame begint vanaf vandaag.
3. Echt bedankt voor alle leuke reacties op mijn blog op Whatsapp/Twitter/Facebook!!!!! Echt superleuk om te lezen allemaal
4. Mijn geld is op dus als iemand wat wil doneren dan hoor ik het graag.

De groet'n  

6 opmerkingen:

bedankt voor je reactie ix oo ix oo