Kansarme boetes in Nederland.

Dat er boetes staan op wildplassen, openbaar dronkenschap en zwartrijden, dat weten we allemaal. Als het goed is, dan. Persoonlijk is mijn enige boete ooit een boete van 4 euro nogwat geweest bij de bibliotheek in Raalte omdat ik mijn boeken te laat inleverde. Helaas voor ons, crimineel als wij Nederlanders zijn, kan je als politieagent in Nederland ook voor wel heeeeeeeule rare dingen een boete uitdelen (ook al lijkt me dat stiekem best leuk).



Om jullie wat commentaar te besparen: nee, natuurlijk heb ik dit niet zelf allemaal vanuit voorkennis geschreven daar heb ik nogal wat internetbronnen voor gebruikt - no worries, ze zijn betrouwbaar, dus je leest geen bullshit. Alhoewel. Misschien.

1. Snelweg en teveel drank.
Ik zal jullie niet proberen wijs te maken dat ik niet drink en heilig ben en halleluja, want ook ik hou wel eens (altijd) van een borreltje op zijn tijd (gedurende de hele dag). Net als jullie. Nu is het mijn geluk dat ik niet in de grote stad woon, maar voor jullie die wél in een grote stad wonen: pas erop dat je niet met je dronken hoofd over de snelweg gaat paraderen. Dat kan je namelijk €340 kosten. Heb je wel een leuk verhaal te vertellen met Kerst.

2. Frikandellen
Nadat je heel wijs bent geweest om te besluiten dat je niet over de snelweg gaat wandelen (strompelen), is het tijd voor een snack, dus zoeken jij en je squad de snackbar op. Bij voorkeur de Febo, want het blijft natuurlijk leuk om eten uit de muur te halen. Mocht je een frikandel hebben gehaald en hij is niet te vreten, wat kan gebeuren als eten al 4 dagen in een muur ligt weg te rotten, gooi hem dan overal heen behalve tegen een politieauto. Kost je 5 tientjes.

3. Woef
Honden zijn leuk, och wat schattig, ja heel fijn, maar als je een beetje verstand hebt van honden begrijp je dat ze blaffen. Soms ook hard. Te hard. En in Rotterdam hadden ze daar een pleurishekel aan. Daar is dus iets voor bedacht - hoe kan het ook anders. Maakt je hond teveel geluid in de omgeving Rotterdam, dan kan je €2250 neerleggen (ik hoop dat dit artikel viral gaat en nu niemand meer een hond koopt) (ik hou niet zo van honden) (ze poepen meer dan dat ze eten).

4. Stoepkrijt
Hebben we vroeger niet allemaal mooie tekeningetjes gemaakt op de stoep met stoepkrijt, samen met de hele buurt? Nee, zul je denken als je in Maastricht woont. In Maastricht is het namelijk illegaal om te stoepkrijten wat dus super kut is voor de Maastrichtse kinderen. In Apeldoorn was het ook altijd verboden, maar nu niet meer (hoera voor Apeldoorn). Als je loopt te stoepkrijten in Maastricht krijg je een boete, maar het is mij onduidelijk hoe hoog hij ligt.

5. Fap fap
Mocht je bij de Efteling zijn en kun je je seksuele behoeftes niet kunnen bewaren tot je weer thuis bent? Dan kan je het natuurlijk gewoon in het openbaar proberen. Met de nadruk op kan. Kost je alleen €170 en je bezorgt heel wat jeugdtrauma's, maar hé, je moet er wat voor over hebben.

Daarbij mogen zwervers in Groningen niet bedelen om geld/eten, maar het lijkt me sterk dat daar een boete opstaat aangezien ze dus al moeten bedelen voor geld. Kutleven heb je als je zwerver in Groningen bent. Ach ja, wanneer je in Finland 27 kilometer te hard rijdt krijg je een boete van €95.000, dus mij hoor je niet klagen.

Grapje ik klaag alleen maar

Wat vind jij de meest kansarme boete? Heb je ooit een boete gehad?

De groet'n 

PS: het is weer toetsweek!!!!!!!!
PPS: ik heb over een uur vergadering van stage lig in m'n bed lolz
PPPS: ik haat toetsweek
PPPPS: mag ik van iemand 35 euro hebben ik heb leuke schoenen gezien 

5 opmerkingen:

  1. Bo wat ben je toch weer is geweeeeeldig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha Bo je hebt me weer laten lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat dacht je van een boete van 495 euro omdat ik met mijn zatte kop struikelde, tegen een politieauto aanknalde waardoor er een deuk in kwam en de lieve agent mij nog een kopstoot gaf met zijn deur toen hij wou uitstappen, waardoor ik godverdomme zei en hij dat opvatte als het beledigen van een ambtenaar in functie. Leuk avondje gehad, dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor je reactie ix oo ix oo