Diepzinnige gedachtes in de late uurtjes.

Daar zit ik dan. Links van mij een economieboek met nog 20 ongemaakte opdrachten, rechts van mij een geschiedenisboek met nog een heel hoofdstuk wat ik moet leren. Ik ben moe, ik wil slapen, heb behoefte aan de honderdste rookpauze van deze avond en heb een vreetkick. Waar doe ik het allemaal voor?
Dat was volgens mij echt de meest suïcidale inleiding die ik ooit heb geschreven.

Goed, het is 11 uur 's avonds en ik wil het eventjes met jullie gaan hebben over een onduidelijke zaak: de toekomst. Jullie kennen me ondertussen wel van mijn bullshit-kant, maar ik ben ook heel bewust bezig met mijn toekomst. Ik heb geen flauw idee hoe the fuck mijn toekomst eruit komt te zien. Ik heb wel plannen, of course, maar acuut stoppen met school en trouwen met een rijke man die er ook nog een beetje goed uitziet is niet voor ons allemaal weggelegd.

Ik stelde mezelf net de vraag: "waar doe ik het allemaal voor?". En inderdaad, waar the hell doe ik het allemaal voor? Waarvoor werk ik mezelf helemaal in de stress, waarvoor sta ik elke ochtend vroeg op, waarvoor ga ik 5 dagen per week naar een gebouw waar ik het liefst iedereen die ik zie neer wil knallen? Waarvoor gaat mijn slaapritme zo naar de cholera?!?! Precies: voor mijn toekomst. Een toekomst die nog helemaal blanco is en nog voor geen ene meter is ingevuld.

Wie weet loopt mijn hele leven wel zo verkeerd dat ik al mijn geld uitgeef aan ham-kaas croissantjes en in een doos op straat eindig. Dan heb ik alles voor niks gedaan. Wie weet word ik morgen aangereden door de spelersbus van Vitesse en ben ik op slag dood? Dan heb ik ook alles voor niks gedaan. Je weet het niet. Niemand gaat je vertellen wanneer je wordt aangereden door een spelersbus en ook niemand gaat je vertellen dat je in een doos op straat eindigt met obesitas door een overdosis aan croissantjes. No fucking one. Want niemand kán het je vertellen.

Ik zeg trouwens niet dat het erg is om in een doos op straat te leven hoor als jij je er gelukkig bij voelt moet je dat vooral gaan doen en als jij morgen aangereden wil worden door een spelersbus wens ik je ook veel plezier.

Ik doe momenteel 4havo en wordt dit jaar 16, studeer af op mijn 17e, heb mijn vwo-diploma op mijn 19e en ga daarna rechten studeren op de uni in Groningen. Als ik daarmee klaar ben, ben ik een ontzettend goedbetaald en succesvol advocate en heb ik een hele knappe man die ook vet rijk is en als het goed is geen kinderen want die hoef ik niet. Yeah right. Plannen zijn er zat, maar ik moet het ook nog maar eens zien uit te voeren. En daar hebben de meeste mensen bij mij geen vertrouwen in (wat me overigens geen moer kan schelen).

Ik ben ervan overtuigd dat als jij een haalbare droom hebt en jij gemotiveerd bent om voor je droom te gaan werken, jij in staat bent om je droom uit te laten komen. Hard work pays off. Ik zeg niet dat je binnen no time je doel bereikt, misschien kost het je jaren en waarschijnlijk krijg je ook vele tegenslagen. Maar als je je door deze tegenslagen heen weet te slaan, zal je uiteindelijk je doel bereiken.

Het is ondertussen kwart over 11 en ik ben nog steeds geen steek wijzer. De 20 ongemaakte opdrachten voor economie zijn nog steeds niet gemaakt en ik ben nog niet veel meer te weten te komen over de Opstand in de Nederlanden. Maar dat geeft niet. Mijn toekomst is vast nog niet naar de klote als ik morgen mijn huiswerk niet af heb en een 4 haal voor geschiedenis.

Als laatste wil ik jullie nog eventjes meegeven dat het leven niet alleen maar hoeft te gaan over je toekomst. Je leeft in het nu, in het heden. Maak daar ook wat van. Het leven is niet altijd een feest, dat weet ik, maar probeer er het beste van te maken. Geniet. Leef. Zolang je het nog kan, want op een dag zal het allemaal voorbij zijn maar Joost mag weten wanneer die dag is: het kan net zo goed morgen zijn.

Wat zijn jullie toekomstplannen?

De groet'n 

PS: Het spijt me echt enorm als jullie zin hadden in een zeikbericht maar ik ben vandaag donders goed gehumeurd en heb niet zoveel om de wereld weer af te zeiken.
PPS: Als jullie nog een leuk idee hebben wat ik wél af kan zeiken (of niet): app, tweet, doe iets, laat een reactie achter, wat dan ook, doe waar je gelukkig van wordt. :)
PPPS: SLAAPLEKKER
PPPPS: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

0 reacties:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie ix oo ix oo