Toetsweek thuglife.

Het is weer eens de laatste periode van het jaar: de periode waarin mensen van mijn soort denken "o ja ik moet wel over dit jaar laat ik eens wat gaan doen", de periode waar sommige mensen overheen schijten omdat ze toch wel overgaan of omdat alle hoop voor hun al zo'n beetje weg is. Toetsweek nummero 4.



Nu zitten sommigen van jullie in je herkansingen voor de examens (succes) of zijn jullie nog te poes en klein om überhaupt toetsweek te hebben of is alles allaaaaaaaaang geweest, maar fuck dat.

Over het algemeen vind ik toetsweken best chill. Oké, je moet reteveel leren over het algemeen, maar dat is het dan ook wel. Ik heb het voordeel dat ik het volledige pretpakket heb met Frans, Duits en Engels en mijn toetsweken eigenlijk wel easy zijn, want ik krijg per toetsweek al 3 leesteksten. Verder ben je altijd of vroeg vrij in de toetsweek, of kan je lekker uitslapen, je kan al je strafuurtjes er nog in plannen en voor de verandering ook eens nuttig besteden et cetera et cetera.

Maar toch is het kut.

Het allerirritantste aan toetsweken is dat (ik tenminste) je een geweldige planning maakt en je je er gewoon niet aan houdt. Misschien omdat je te lui bent, misschien omdat ineens al je vrienden zijn geslaagd en ineens gekke fissa's houden of omdat je ineens een vet druk leven hebt.
Ik heb bijvoorbeeld morgen geschiedenis, ik zou afgelopen donderdag beginnen. Het is nu woensdag. Moet alles nog doen. En loop nu een beetje dom te lullen op mijn blog.

Ik had een geweldige motivatie en planning voordat de toetsweek begon. Nu is het toetsweek...


Thuglife.

Wat tijdens de toetsen vooral irritant is zijn verkouden kutlui. Don't blame me, in toetsweek 3 was ik de kinkhoest zelve, vraag het vooral na aan mijn klas, maar het is toch wel echt verdomde irritant. Het geluid van gesnuif in alle hoeken van het lokaal is echt om te huilen en als je zelf ook al loopt te snuiven en te hoesten alsof je net een kilo coke hebt gesnoven is voor jezelf al helemaal kut. Jullie kunnen er ook niks aan doen internetvrienden ik weet het maar ga gewoon weg ofzo. 

Ze zouden iedereen met verkouden kinderen in klas een gratis bak pleur moeten aanbieden. Of alle verkouden debieltjes in 1 apart lokaal waar ze lekker met z'n allen kunnen snuiven. 

Ook nog een dingetje zijn klassenapps die vaak helemaal volgespamd worden met bullshit als "wat moeten we leren?" "wat betekent ....?". 
Of wanneer er in de klassenapp staat: "jo wiskunde staat erop" en je een spontane hartaanval krijgt en je zo snel mogelijk maar op je cijfer-app-magister-ouderportaal-mijnsom-ding-shit kijkt. Vaak met een deprimerende 3 als gevolg. 

Je sociale leven is ook voor een week gewoon verpest. Of jij hebt geen tijd om je gezicht te laten zien aan de buitenwereld, of je vrienden hebben geen tijd (of zin) om hun gezicht te laten zien aan jou. 

En als laatste natuurlijk: het feit dat je geen zin hebt om een normale broek aan te trekken, make-up op te doen, je haar te fixen, wat dan ook. Toetsweek, also known as "zwerverweek".

Wat vindt jij het meest kut aan de toetsweek?

De groet'n

PS: vorige keer hebben jullie me echt €25 rijker geklikt aan advertenties dus DOE HET VOORAL NOG EEN KEER
PPS: mijn toetsweek is volgende week woensdag afgelopen ik ben nog opzoek naar leuke nieuwe whatsapp vrienden voor studie ontwijkend gedrag solliciteren mag
PPPS; bijna zomervakantie vriends
PPPPS: om nog even terug te komen op examens: gefeli geslaagde mensen en kut voor je gezakte mensen en succes met je herkansingen mocht je die moeten doen
PPPPPS: vinden jullie rivella ook oude wijven spul want ik vind het best wel lekker maar mama zegt dat het voor oude wijven is???!!!!

2 opmerkingen:

bedankt voor je reactie ix oo ix oo