Ik ben altijd skeer.

"Skeer: blut. Bijvoorbeeld: "Ik ben helemaal skeer ah mattie."", aldus het woordenboek. Goed, nu zal je mij nooit "ah mattie" horen zeggen, maar het woord skeer is inmiddels opgenomen in mijn vocabulaire. Niet omdat ik zo'n ghetto-thuglife-straatchiller ben, maar omdat het woord skeer mijn financiële status perfect omschrijft. Inderdaad, ik ben blut.




Ik zie jullie denken: Bo, hoe krijg je het in gódvredesnaam voor mekaar?! En ja, ik geef jullie groot gelijk. Ik krijg zakgeld, ik werk en daarbij verdien ik ook nog wat blogmoneys. Waar gaat al dat geld dan in godsnaam heen? 

Ik ben tovernaar. Ik laat graag dingen verdwijnen. Waaronder de cijfertjes op mijn bankrekening. Het is tragisch. 

Allereerst, de Jumbo. Kut Jumbo. De Jumbo ligt op de route als ik naar school fiets en dat wil nog wel eens voor wat probleempjes zorgen. Zoals jullie inmiddels misschien wel weten ben ik fucking lui en kan ik niet zo goed optijd komen. Dan heb ik dus ook geen zin/tijd om brood te smeren als ik lange dagen op school heb. Het gevolg: ik cruise wel ff langs de Jumbo. 
Je moet mij never, never, NEVER nooit met een lege maag naar de Jumbo sturen want dan schat ik mijn maagcapaciteit iets te hoog in.
Conclusie: 2 frikandelbroodjes, 2 kaasbroodjes, soms een pak karnemelk en een sixpack energy verder zijn de cijfertjes op mijn bankrekening weer met een ruime 6 euro gedaald. 

Het is nog steeds erg tragisch.

De trouwe lezers van dit stukje onzin op het internet zullen daarnaast ook wel weten dat ik van feestjes hou. Als je daarnaast ook mijn Instagram volgt ben je een soort van verplicht om dat te weten. 
For your information, feesten op mijn manier is duur. Vervoer, drank, entree, nog meer drank, jas ophangen, nog meer drank, d'r gaat nogal wat geld van mij naar die clubs hier in de regio. Is het niet een club waar ik heenga, is het wel een keet, tentfeest, wat dan ook. Het kost geld en het is kut. Maar stiekem toch wel heel leuk.
(Een hele tijd geleden heb ik ook nog een blogpost geschreven over dingen die kapot klote zijn aan feestjes dus mocht je dat nog ff willen lezen dan mag dat natuurlijk ook).

Last but not least ben ik een vrouw. Vrouwen besteden veel geld aan kleding, make-up... Andere shit die eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is en waar we al genoeg van hebben. Grapje. Vrouwen hebben nooit genoeg. 
Dat is een beetje een probleem. Ik heb téveel lipsticks en oogschaduwpalettes. Téveel zwarte kleren. Té weinig geld. 

Verder besteed ik ook nog wel geld aan sushi en andere onbelangrijke meuk maar dan wordt dit bericht zo lang.


En dan is hier nog even een interessante screenshot om dit hele verhaal te ondersteunen.

Ben jij ook altijd skeer? Waar gaat jouw geld aan op?

De groet'n

PS: dit weekend ben ik naar 2 feestjes geweest en ik wil iedereen die mij aansprak als "hé koffie koningin" or something like that ff bedanken want ik vind dat altijd wel cool
PPS: gister was ik bij paasvuur heeten en mensen vroegen of dat op mijn blog kwam dus bijdeze <3 <3 graag gedaan
PPPS: papa is naar de mcdonalds en hij neemt zo patat en een mckroket voor me mee
PPPPS: vergeet weer niet mijn pagina op facebook te liken om op de hoogte te blijven van updates op dit stukje internet 
PPPPPS: vergeet ook weer niet om op de advertenties te klikken (op je mobiel staat ie ergens bovenin de pagina en op je laptop/ipad onder de berichten volgens mij)
PPPPPPS: doeg

2 opmerkingen:

  1. Haha, heel herkenbaar! Mijn geld gaat veel te snel naar make-up en kleding! En in de zomer gaat het bijna meteen naar festivals, concerten en heel veel alcohol haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet of je af en toe rookt, maar een sigaret kost ongeveer 25 cent en je hoeft gelijk niet meer te snacken. Beste dieet in de wereld, alle topmodellen in Parijs gebruiken het.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor je reactie ix oo ix oo