Mannen en hun voetbal.

Na de wedstrijd Ajax - Feyenoord viel het me op dat er ontzettend veel agressieve, boze, gefrustreerde en teleurgestelde mannen te vinden waren op Twitter, Snapchat, WhatsApp en Facebook. Even m'n zegje daarover doen.
Ik mag dan wel een vrouw zijn, maar soms vind ik voetbal nog best wel een keertje lachen. Afgelopen WK heb ik minimaal driekwart van alle voetbalwedstrijden gezien. Niet zo zeer omdat ik geobsedeerd ben door voetbal, maar omdat ik het wel een keertje grappig vind om te kijken en er toch niks beters op tv is.

Nu ben ik dus zo'n voetbalkijker die nauwelijks spelers kent en toevallig een voorkeur heeft voor een bepaalde club. Ik vind niet eens dat ik mezelf "Ajacied" mag noemen, gezien het feit dat ik misschien hooguit 1 speler ken die momenteel bij Ajax voetbalt, maar op 1 of andere manier gaat mijn voorkeur al een jaartje of 6 of 7 uit naar Ajax. Ik voel me dus ook helemaal niet suïcidaal, emo en klote als Ajax toevallig een keertje verliest. Wat ik vandaag wel heb gemerkt, is dat er ook genoeg mensen zijn - en dan heb ik het vooral over mannen, wiens dag wel helemaal naar de cholera is wanneer hun club verliest of presteert onder de verwachtingen.

Ajax - Feyenoord. Uitslag: 0 - 0. Drama. Ajax zou slecht gespeeld hebben en voor het gelijkspel gegaan zijn. Feyenoord zou voor de winst gegaan zijn, maar heeft dat allemaal niet kunnen realiseren - tenminste, als ik mijn WhatsApp moet geloven. Als ik Twitter moet geloven is iedereen een kutjood en een kutkakkerlak. Wat me wel echt opvalt, is dat er alleen maar kritiek wordt gegeven op Ajax (en vooral op Cillessen):




Wat me overigens ook nog opvalt, is dat zelfs de grootste Ajax-supporter die ik ken, kritiek heeft op Ajax:


Zal dus wel terecht zijn. Weet ik veel. 

Wat ik me eigenlijk afvraag is wat er nou zo leuk is aan elke zondag voetbal kijken (of wanneer voetbal dan ook op is). Beetje mannetjes die achter een bal aanrennen en daar een veel te hoog salaris voor krijgen. Lijkt me trouwens best zwaar om een voetballer te zijn, je hoeft maar één ding verkeerd te doen en heel Nederland heeft kritiek op je. Alhoewel, voor dat salaris mag dat ook wel. 

Uit deze dag heb ik de conclusie getrokken dat voetbal en mannen nou eenmaal een gouden combinatie zijn. Volgens mij zijn er ook aardig wat mannen die liever 3 maanden geen seks hebben, dan 3 maanden geen voetbal kijken. Sommige mannen hebben nog een betere band met voetbal, dan vrouwen met make-up, geloof ik. 

Ik heb het trouwens niet over alle mannen hoor. Ik ken ook genoeg mannen die dat hele voetbalgezeik het liefst in hun hol stoppen of zo.

Anyway: Feyenoord en Ajax-fans, geniet van jullie zondag. Eet een zak chips, een reep chocola, paf 10 sigaretten achter elkaar weg: doe wat. Maar hou in ieder geval even jullie bek op social media totdat je depressie voorbij is. Bij voorbaat dank.

De groet'n




0 reacties:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie ix oo ix oo