Waarom sneeuw vet kut is.

Wanneer er weer van die witte klotevlokken uit de lucht vallen is heel Nederland gelukkig. Ik kop het liefst een trein.


Ik snap niet wat er leuk is aan sneeuw. Het is gewoon hetzelfde als regen - wat overigens ook erg kut is, alleen dan toevallig bevroren. Feest. Mijn haat voor sneeuw is de afgelopen jaren echt intens geworden. Het begon allemaal een paar jaar geleden bij mijn eerste traumatische ervaring aan sneeuw.

Ik neem jullie mee terug naar het jaar 2000-nogwat, toen ik nog een klein guppie was met oranje haar en een bolle kop. Het sneeuwde en dat vond ik natuurlijk helemaal geweldig, dus ik kwam op het prachtige idee om een sneeuwpop te maken. Dat is dus precies wat ik ging doen: ik was bij een vriendje van de basisschool en we gingen een sneeuwpop bouwen. Na een tijdje bloed, zweet en tranen was de sneeuwpop eindelijk af - we noemden hem Jos. Ik kan me nog herinneren dat ik zielsgelukkig was door het bestaan van Jos. Volgens mij moest ik even een vreugdeplasje doen dus ik ging naar de wc, maar toen ik klaar was met plassen was mijn grootste nachtmerrie uitgekomen:

Jos was dood.

Mijn basisschoolvriendje vond het nodig om Jos om te trappen. Ik heb echt als een mongool lopen janken die dag. Jos was mijn nieuwe vriend en nu was hij dood. Voorgoed.

Ik had natuurlijk een nieuwe Jos kunnen maken, maar daar had ik geen zin in.

Sindsdien heb ik nooit meer een sneeuwpop gemaakt en is mijn liefde voor sneeuw ontwikkelt tot pure haat. Neem bijvoorbeeld afgelopen vrijdagochtend, omstreeks kwart voor 7. Zoals jullie misschien wel weten ben ik fancy vakkenvuller bij de Albert Heijn in Raalte en werk ik daar in de ochtenden voor schooltijd. Afgelopen vrijdagochtend was zo'n ochtend. De nacht ervoor had het gesneeuwd dus ik was op een tempo van 10 meter per uur aan het fietsen omdat ik anders wist dat ik weer keihard op m'n muil zou gaan - dat gebeurt me nota bene bijna elke keer. Na 3 minuten of zo was ik in het dorp en ik zou nog maar 1 afslag naar rechts moeten nemen voordat ik bij m'n werk was. Ik vond het blijkbaar nodig om die ene laatste afslag nou net scherp te nemen. Het gevolg: ik ga keihard op m'n muil.

Dan had ik, maar vooral de mensen in mijn omgeving, geluk dat ik zo goed gehumeurd was die ochtend zodat ik niet de rest van de dag iedereen verrot zou schelden en met een kuthumeur de dag doorkwam. Ik heb daar echt minstens een minuut lang op de grond mezelf zitten uitlachen. Er waren ook nog 2 sneeuwschuivers hindabuilding die me ook lekker aan het uitlachen waren. Goeie ventjes waren dat.

Dit is dan ook de enige keer in mijn leven geweest dat ik het grappig vond dat ik op m'n bek ging. Normaal vind ik dat niet zo grappig en heb ik de rest van de dag zin om iedereen om me heen neer te steken.

Klein detail: ik ben bang voor messen (no joke). Dat was even een interessant feitje over mezelf. Back on topic.

Afgezien van Jos en het altijd maar weer op m'n bek gaan is sneeuw ook nog eens achterlijk koud, waardoor je een muts op moet doen en handschoenen aan voor het geval dat je niet levend wil bevriezen. Het overkomt me ook nog heel vaak dat er zo'n kutvlokje in m'n oog of mond komt, of in mijn fucking KOFFIE als ik een sigaret aan het roken ben. Zonder grappen: je mag dan wel fucking sneeuw zijn maar je blijft verdomme uit mijn koffie.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over die kutmongooltjes die sneeuwballen gaan gooien. Ik was bijvoorbeeld vrijdag mijn broertje aan het ophalen van een Teenage Party en er waren wat slecht opgevoede kutkinderen een sneeuwballengevecht aan het houden. Ik heb echt letterlijk tegen die kinderen gezegd: "Als ik ook maar 1 zo'n tyfussneeuwbal tegen me aankrijg, doe ik jullie allemaal wat."

Ohja en natte sneeuw, dat is trouwens ook kut.

Dat was het wel weer voor vandaag eigenlijk geniet nog even van de sneeuw voor zolang het er nog ligt.

De groet'n

PS: Ik was gister in Zaal Dijk en ik werd gewoon herkend als "Bo van de blog" terwijl ik geen idee had wie die mensen waren (ik krijg fame).
PPS: Nu ik fame heb mogen jullie handtekeningen vragen voor nu zijn ze nog gratis.
PPPS: Foto's zijn ook gratis.


0 reacties:

Een reactie posten

bedankt voor je reactie ix oo ix oo